Hanönü’de Çeltikler Dronla İlaçlandı

Hanönü’de İlçe Tarım ve Orman Müdürlüğü tarafınca üretilen çeltikler dronla ilaçlandı.
Hanönü İlçe Tarım ve Orman Müdürlüğünün takibini yapmış olduğu Kastamonu Tarım ve Orman Müdürlüğünün destek verdiği atıl araziye ekilen çeltiklerin dronla ilaçlaması yapıldı.
Dronla ilaçlama yöntemi ilçede ilk kez uygulandı.
İlçe Tarım ve Orman Müdürü Aydın Arukan, uzun yıllardan beri atıl haldeki arazilerin İl Müdürlüğünün girişimleri kararı tarıma kazandırıldığını söyledi.
İşçiliğin bütününün İlçe Müdürlüğü tarafınca yapıldığını vurgulayan Arukan, “İlçede öteki çiftçilere misal olacağını düşündüğümüz dronla ilaçlama prosedürü gerçekleştirilmiştir. Örnek diyorum zira daha ilkin ilçede asla dronla ilaçlama yapılmadı. Dron tarlanın içerisinden değil de muayyen bir yükseklikten gittiği için ürüne asla zarar vermeden ilaçlamayı yapıyor. Daha ilkin kullanılan tekniklerde sırt pompası ya da traktöre demir teker takarak meydana getirilen işlemde ürün zarar görürken bu yöntemde ürün asla zarar görmemektedir.” dedi.
Bir yanıt yazın
Yorum yapabilmek için oturum açmalısınız.