Karın tadını çıkarmak isteyenler Yılanlı Dağı’na akın etti

Karın tadını çıkarmak isteyenler Yılanlı Dağı’na akın etti

Vatandaşlar öğle saatlerinde trafiği kilitledi

MUĞLA – Deniz, kum ve güneşi ile senelik 3 milyon yabancı gezgin ağırlayan Muğla, senenin en yoğun kar yağışı sonrası hafta sonu tatilini değerlendirmek isteyen vatandaşların akınına uğradı. Menteşe’nin Yılanlı Dağı’na lapa lapa yağan kar sonrası aşağı yukarı 15 santim kalınlığa ulaşan kar vatandaşların akın akın bölgeye gitmesine neden oldu. Sabah saatlerinden itibaren Marmaris, Bodrum, Yatağan, Köyceğiz, Dalaman gibi ilçelerden araçları ile yola çıkan vatandaşlar öğle saatlerinde trafiği kilitledi.

Lapa lapa yağan karda ateş yakarak hem ısınan, hem de sucuk ekmek yapan vatandaşlar kartopu oynamayı da dikkatsizlik etmedi. Özellikle çocuklar, yağan kar altında kartopu oynarken, Yılanlı yolunun geliş ve gidiş yönü tamamiyle araçlar ile doldu.

Binlerce aracın akın etmiş olduğu Menteşe Yılanlığı dağında Muğla Büyükşehir Belediyesi kar küreme ekipleri de aralıksız olarak yolda kar kürüyor. Ekipler Menteşe Düzeyn mevkiinden başlayarak 60 kilometreye ulaşan Göktepe kırsal Mahallesine kadar karlı yolları açıyor. Kar küreme çalışması yanısıra tuzlama çalışması da devam ediyor.

Kar lastiği olmayana izin yok

Yılanlı dağına binlerce aracın akın etmesi sonrası trafik kilitlenirken, Yılanlı dağına çıkışta İtfaiye Daire Başkanlığı önünde Muğla Emniyet Müdürlüğü Trafik Tescil Şube Müdürlüğü ve Zabıta ekipleri zincir ve kar lastiği bulunmayan araçların geçişine izin vermiyor. Ekiplerin denetim noktasında itibaren kent merkezinde aşağı yukarı 2 kilometre kuyruk oluştu.

Kar yağışı sonrası bölgeye Marmaris’ten gelen vatandaşlar, “Uzun zamandır kar görmemiştik. Muğla’ya kar yağdığını görür görmez geldik arkadaşlar ile. Ateşimizi yaktık. Manzara güzel. Karın keyfini çıkaracağız”, derken bir diğer yurttaş “Hava oldukça güzel. Marmaris’te kar olmadığı için buraya geldik. Ateşimizi yakıyoruz. Birazdan kartopu oynayacağız. Çok hoş bir Pazar günü” dedi.

“Burası ne Palandöken, ne de Kartalkaya”

Karın tadını çıkaran bir diğer yurttaş ise Muğla’nın dört mevsim gezim cenneti bulunduğunu belirterek. “Burası ne Palandöken, ne de Kartalkaya. Burası Muğla. Burada tam 12 ay gezinsel vakit var. Ama denizde, fakat bahar aylarında traking olarak, fakat görüldüğü gibi isteyen kar üstünde birçok aktivitesini yapabilir. Muğla bu hususta oldukça şanslı. 5 dakika ile denize. 5 dakika ile yaylada kara ulaşabiliyorsunuz” dedi.

Bir yanıt yazın