İstanbul’da Sıcak Hava ve Yoğun Trafik Su Satıcılarının Gelirini Artırdı

İSTANBUL’da trafiğin yoğun olduğu noktalarda su satan gezici satıcıların gelirleri, son zamanlarda yükselen sıcaklıklarla beraber artış gösterdi. Hem trafiği hem de kendi canlarını tehlikeye atarak satış yapan satıcıların günlük gelirlerinin 300 ile 500 lira içinde değişmiş olduğu öğrenildi. Günde 7-8 koli su sattığını belirten Ahmet Acar, “Zor fakat ekmek parası” dedi. 15 yıldır otoyollarda su sattığını belirten Bayram Kaya ise, “Su 6 lira. Çok şükür 500 lira kazanıyorum” ifadelerini kullandı.
İstanbul’da 30 derecenin üstünde seyreden hava sıcaklıkları sokağa çıkan vatandaşlar için risk oluştururken, trafikte su satan gezici satıcılara yaradı. Yaklaşık 16 milyonun üstünde insanoğlunun yaşamış olduğu İstanbul’da aşırı sıcaklar ve oluşan yoğun trafik, su satıcılarına ekmek kapısı oldu. Otoyolda canlarını ve trafiği tehlikeye atarak su satan gezici satıcıların, günlük 300 ile 500 lira içinde para kazanılmış olduğu ortaya çıktı. Su satışı yapan gezici satıcıların aylık geliri 15 bin liraya kadar çıkıyor.
“GÜNDE 300-400 LİRA KAZANIYORUM”
Günde 7-8 koli su sattığını belirten Ahmet Acar, “25 seneden beri bu işi yapıyorum. Zor fakat ekmek parası. Günde 300-400 lira kazanıyorum, Allah bolluk versin. Günde 7-8 koli sattığımız oluyor. Tanesini 5 liraya satıyoruz” dedi.
Abdullah Coşkun ise hasılatının belli olmadığını belirterek, “Trafiğe bağlı. Günde 3-4 saat çalışıyorum. Kazancım belli olmuyor. Bazen 200 lira kazanıyorum, bazı durumlarda 100 lira kazanıyorum” diye konuştu. Bu işi 15 yıldır yaptığını belirten Bayram Kaya, “Su 6 lira, işlerim oldukça şükür iyi. Ne kadar kazandığımı söylersem bereketi kaçar. Çok şükür 500 lira kazanıyorum” şeklinde konuştu.
– İstanbul
Bir yanıt yazın
Yorum yapabilmek için oturum açmalısınız.